Motto

Sacrificiul sacrificiilor e acela de a suferi si a muri pentru pacatele pe care nu le-am comis( ele nu sunt in Mine ) dar Le-am asumat si asta numai Iisus Hristos a facut !
Să biruiesc lipsa de măsură a răului printr-o iubire şi un bine fără măsură pentru că nimic nu dăinuie în afara iubirii !
Textele ce le pun la dispoziţia cititorului nu au intenţia să ofere răspunsuri finale,oferirea lor este parte a unui proces continuu de căutare,atât a mea cât şi a voastră.
Dumnezeu să vă binecuvinteze !



duminică, 7 august 2011

Iov socoteste firea cea cazut drept a doua pricina a suferintelor sale.

           Iov nu intelege pentru ce-l incearca asa,de vreme ce nu stie sa-I fie gresit in vreun fel lui Dumnezeu.Aceasta framantare a lui Iov,intrebarile fara raspuns ,nelinistea ce-I bantuie sufletul fac parte si ele din incercarile lui Iov.
  Tot cautand o pricina,Iov crede c-a gasit-o in necuratia care intineaza pe tot omul de la zamislirea sa:
      ,,Cine-I curat de tina?Nimeni,chiar daca-I va fi viata o zi doar pe pamant(Iov14,4-5-Septuaginta)
Aceste cuvinte sunt puse adesea in legatura cu versetul 7 al Psalmului 50:Ca intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea.
                  Ce inseamna insa aceasta intinare si acest pacat?
Unii au spus ca e vorba de un pacat de care tot omul e vinovat prin insasi firea sa;altii au vazut in aceste cuvinte necuratia trupeasca legata de zamislire si  nastere;altii socotesc ca e vorba de ,,legea pacatului”adica de urmarile pacatului stramosesc,pe care omul le mosteneste la nastere,fara a fi el insusi pacatos si vinovat de pacat.
             Comentand aceste versete ,Sfantul Ioan Gura de Aur are in vedere slabiciunea firii omenesti.Aceasta slabiciune e cea a firii cazute,care poarta in ea ranile pacatului stramosesc.
         Sa luam aminte ca nici Iov nu pare a se gandi la un pacat al sau,pentru ca nu inceteaza sa se vada pe sine drept,si chiar Dumnezeu il socoteste pe Iov,,fara prihana”si vedem acest lucru in cuvintele rostite de el:
                                         ,,omul nascut din femeie”

    Suferinta si toate relele pe care le indura Iov sunt ispite ale diavolului ,el  vrea sa-l impinga ,nadajduind ca Iov, Il va invinui pe Dumnezeu si vedem acest lucru in cuvintele:Te tii mereu de statornicia ta?Blestema pe Dumnezeu si mori!
In aceste cuvinte sunt infatisate cele patru mari ispite pe care le are de intampinat tot   omul la vreme de suferinta:
          -sa-si piarda virtutea rabdarii
         -sa cada in patimile pe care le isca frica de durere
         -sa-L invinuiasca si sa-L blesteme pe Dumnezeu
        -sa-si ia viata
                               Blestemul ,,mori”!

    Si intr-adevar ,moartea il asteapta mai cu seama pe cel cazut in a treia ispita –blestemarea lui Dumnezeu.
Caci auzim de doua ori pe satana spunandu-I lui Dumnezeu :Intinde mana Ta si atinge-Te de tot ce este al lui,sa vedem daca nu Te va blestema in fata!(Iov1,11);si :Intinde-Ti mana si atinge-Te de osul si de carnea lui!Sa vedem daca nu Te va blestema in fata!(2,5)
 
                                           Minunata tarie a lui Iov

  Toata aceasta suferinta ,care ar fi  dus la pierie pe oricare alt muritor.nu-l clatina  pe Iov.Si intru toate acestea Iov nu a pacatuit si nu a rostit nici un cuvant de hula impotriva lui Dumnezeu,ci da slava si multumire lui Dumnezeu.
Iov se impotriveste prin trei mari virtuti:rabdarea neclintita, credinta nestirbita si nadejde neabatuta in Dumnezeu.
   Taria lui Iov consta in ajutorul lui Dumnezeu ca raspuns la rugaciunile lui Iov.
        Asemenea tuturor dreptilor din Vechiul Testament ,randuiti de Dumnezeu spre zidirea celorlalti oameni si prorocirea celor ce vor sa fie,Iov da aici marturie de primirea unui har deosebit ,care,il fereste de soarta obsteasca a celor ce poarta ranile pacatului dintai,si astfel,are taria de a se impotrivi raului.
                            Iov  este vestitor al lui Hristos