Motto
Sacrificiul sacrificiilor e acela de a suferi si a muri pentru pacatele pe care nu le-am comis( ele nu sunt in Mine ) dar Le-am asumat si asta numai Iisus Hristos a facut !
Să biruiesc lipsa de măsură a răului printr-o iubire şi un bine fără măsură pentru că nimic nu dăinuie în afara iubirii !
Textele ce le pun la dispoziţia cititorului nu au intenţia să ofere răspunsuri finale,oferirea lor este parte a unui proces continuu de căutare,atât a mea cât şi a voastră.
Dumnezeu să vă binecuvinteze !
Cred, Doamne, ajută necredinţei mele.
“Cred, Doamne, ajută necredinţei mele”, e însăşi taina actului de credinţă
Text:Nicolae Steinhardt
Mai ameţitoare vorbe nu s-au rostit niciodată, afară de: Cred, Doamne, ajută necredinţei mele. Despre
care îmi spun că dacă din toată Biblia n-ar rămâne decât ele, ar fi de
ajuns pentru a dovedi esenţa divină a creştinismului. Cred şi totuşi ştiu că nu cred cu adevărat. Cred de vreme ce-I spun
„Doamne”‘ lui Hristos. Şi nu cred de vreme ce-L rog să vină în ajutorul
necredinţei mele. (Şi cui îi cer să mă vindece de necredinţă? Celui în
care urmează să cred!) Cauzalitatea e desfiinţată, legea succesiunii în
timp, ca tot ce-i material sau psihic, dispare. Şi cred şi nu cred,
simultan. Dedublarea. Contradicţia. Deci incertitudinea, angoasa.
Conştiinţa otrăvind totul, otrăveşte şi credinţa pe care în clipa când
ne dăm seama de ea o prefacem în necredinţă deoarece gândind credinţa o
scoatem din inefabil, din candoare.
Dar şi ieşirea, nădejdea, nimic nu-i pierdut: pentru că, smerit, adaog:
ajută-mă, luând aminte că omeneasca mea condiţie e indiscutabil legată
de paradox şi contradicţie. Simultaneitatea textului ar trebui să ducă
la deznădejde dacă n-ar fi acel scurt ajută care — fărâmă de bob de
sare, infim catalizator cu uriaşe puteri de transmutare şi nebănuite
consecinţe combinatorii — rezolvă şi preface strigătul
buimăcirii în lacrimile încrederii.”-din JURNALUL FERICIRII,
Răspunsul Mântuitorului care se
adresează necredinciosului dornic să creadă, însă neizbutind să-şi
împlinească dorinţa, şi necutezând a face pasul hotărâtor, un răspuns cu
totul neaşteptat:
Nu M-ai căuta dacă nu M-ai fi găsit!
Răspuns şi el teribil, paradoxal, tainic şi ameţitor. Să cauţi ceea ce
ai şi găsit! Să însemne căutarea ta, strădania ta, angoasa ta nimic
altceva decât dovada inutilităţii întregii tale frământări – ba şi a
orbirii tale – de vreme ce L-ai găsit pe Cel căutat!
Iată cheia, iată cifrul, iată dezlegarea.
Insăşi
inferioritatea condiţiei noastre omeneşti decăzute supune chiar şi
credinţa incertitudinii, fluctuaţiilor, acediei, trecerii prin conuri de
umbră. Suntem fiinţe osârduitoare dar şi slabe, oricând predipuse a ne poticni, de nu şi a pica.
Fer. Filip Nerri n-a grăit oare: Ţine-mă Doamne de urechi că altfel te vând ca Iuda!
Dar dacă strigăm, ca tatăl copilului demonizat, dacă într-adevăr ne rugăm cu lacrimi, altfel spus din străfundurile fiinţei noastre, dacă realizăm că nu suntem decât trestii firave şi biete feştile fumegânde, ieşim din capcana trufiei, din chinurile incertitudinii şi din labirintul paradoxelor.
Strigătul însoţit de lacrimi al tatălui e mai înainte de toate un act de smerenie: el recunoaşte şi mărturiseşte ticăloşia condiţiei sale omeneşti; îngâmfarea nu-l mai opreşte să ceară ajutorul interlocutorului său.
Prin
smerenie, lacrimi şi rugă, el (şi o dată cu el tot omul) trece de la
starea complexă (dubioasă, apăsătoare) de credinţă – necredinţa la
starea stabilă de credinţă.
Ce dovedeşte aceasta? Că e nevoie de har.
Fiinţa
omenească nu este îndeajuns de puternică pentru a putea ieşi singură
din paradoxalitate, dispersiune şi fluctuaţie. Ii este însă larg
deschisă poarta smereniei (rugăciune + lacrimi+ „strigare”);
ea duce la credinţă, spre deosebire de ferecata poartă a marelui,
tragicului Kafka (pentru a cărui mântuire nu mă îndoiesc că se va fi
rugat şi Pascal şi Kierkegaard şi Dostoievski).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.