sau mai mica,a binelui.Ochii au fost creati ;orbirea are loc prin pierderea ochilor.
Sfantul Grigorie de Nyssa ,scrie ca raul a intrat in fire impotrivindu-se firii"si ca ,,orice rautate se
caracterizeaza prin aceea ca e cu totul lipsita de bine,fara sa-si aiba existenta proprie,nici realitate"
Aceasta inseamna ,,ceea ce nu exista nu poate avea realitate iar ceea ce n-are realitate nu poate fi
opera Celui care a creat realitatea.
Dionisie Areopagitul spune:,,existenta trebuie atribuita raului numai in chip accidental,deoarece el
o are prin altceva nu prin propria lui obarsie''.Raul nu este decat un ,,bine imperfect''o slabire si o
diminuare a binelui.Raul distruge substanta celor ce exista ,si nimic altceva nu face decat sa distruga si
sa strice.
El vine din ,,multe lipsuri partiale";cauzele relelor nu sunt legi sau facultati,ci neputinta
slabiciune ,amestec dezordonat de lucruri discordante".Raul nu este in noi ,,ca rau existent,ci ca un defect si
o lipsa de perfectiune a propriei nostre virtuti".
Iar cand e vorba de raul din natura ,se intelege ca si slabiciune ,amestec dezordonat de lucruri discordante".Raul nu este in noi ,,ca rau existent,ci ca un defect si
o lipsa de perfectiune a propriei nostre virtuti".
aici e vorba de ceva care,,este contra ei,privatiunea de cele firesti,neputinta unui lucru de a-si desfasura
functiile sale firesti.Si tot spune ,,raul nu este nici in trupuri,caci...boala este un defect de forma
si o lipsa de ordine.Altfel spus ,boala si suferinta pe care o produce vin dintr-o degradare .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.